dimarts, 29 d’abril del 2008

El viatge als Pirineus: primer capítol (14-4-08)



Por fin llegó el día de irnos de final de curso todos juntos aunque algunos amigos se hayan quedado atrás, así que después de tres años de infantil, seis años en primaria y cuatro en la ESO llegó el gran día.
Era por la mañana. A las ocho en punto estábamos todos preparados con nuestras súper maletas, sobre todo la de Ana, que parecía un tanque. Los demás llevábamos varias maletas de tamaño medio, y cuál fue nuestra sorpresa al llegar ver el autobús que había venido a por nosotros. A simple vista era feo y soso, sin dibujo en los laterales, y por dentro peor todavía, pero bueno, estuvimos un rato debatiendo si subir o no y no muy convencidos empezamos a meter las maletas… Pero es que tampoco cabían y el conductor nos coloco las maletas en los asientos con nosotros y ahí ya fue el colmo de los colmos. Mariluz y Manuela decidieron que en ese autobús no fuéramos y llamaron a la agencia, a los autobuses, y nos consiguieron otro autobús. Así que tuvimos que esperar hasta las 10 y media más o menos, pero fue una experiencia más en nuestro viaje.
Cuando llegó el otro autobús eso ya era otra cosa: con tele, servicio (pero que estaba cerrado), y dos asientos para cada uno… Así que metimos las maletas, que aquí sí que cabían todas, nos despedimos y nos fuimos rumbo a los Pirineos. Durante el viaje muchos se quedaron durmiendo, otros iban contando historias. David empezó a contar chistes como el de los castores, y a las dos horas paramos en un centro de servicio. Allí almorzamos, aunque ya habíamos comido algo en Massanassa durante la espera del bus. Nos comimos un polo cada una, Cristina Cigüela se comió un corneto de una manera muy especial que se lo come ella (sin pensar mal) jeje. Y nos pusimos rumbo otra vez hacia el destino. A las dos horas volvimos a parar a hacer nuestras necesidades y tal y otra vez al autobús.
Durante el trayecto jugamos unas cuantas partidas al uno y finalmente empezamos a subir por montañas interminables que nunca se acababan. Eso sí, habían paisajes muy bonitos, y justo en el pico de la montaña en el quinto pino (nunca mejor dicho), estaba el pequeño pueblo de Pujalt, con el albergue Ca l’Anton, un pequeño albergue rural bastante mono y acogedor, sobretodo.
Así que bajamos las maletas y nos fuimos instalando en las habitaciones, hubo un poco de lío en las habitaciones por el tamaño, la disposición de camas, falta de ventilación pero al final se arregló todo y la disposición quedo así. En una habitación estaba Manuela, en otra Mariluz, en otra todos los chicos (David, Vicente, Josep, Carlos, Fran) y las chicas en dos habitaciones: en una Ana Mª, María, Cristina Cigüela y Cristina Ballester, y en la otra Ana, Isamar, Tamara y Rebeca, pero casi siempre estábamos todos juntos en una habitación.
Y bajamos a cenar, ya que estábamos hambrientos, y cuando empezaron a servir la cena y la fuimos probando estaba buenísima. De primero nos pusieron macarrones a la boloñesa, luego carne empanada y de postre mousse de fresa o melocotón en almíbar, Riquísimo! Y nos fuimos a nuestras habitaciones, nos instalamos un poco mejor, vimos un poco la tele, nos duchamos y nos sentamos en las camas a charlar un ratito, por lo menos las chicas; y los chicos me han contado que estuvieron toda la noche que si peleándose, mojándose y tirándose nata pero, en fin, al final todos a dormir que al día siguiente empezaba toda la aventura.
Continuará…..

Por Rebeca Asensi González

dissabte, 26 d’abril del 2008

Animació a la lectura en Infantil




Al llarg d´aquestos dies, els pares, mares i les iaies dels xiquets de la etapa Infantil, ens han contat històries d´allò més divertides per tal de celebrar la setmana del llibre i fomentar l´hàbit de llegir. Els xiquets han estat encantats.
A tots els agraïm la seua colaboració.

dijous, 24 d’abril del 2008

Benvinguts a la nostra escola!

El passat cap de setmana, i encara no sabem com, una gata va donar a llum al nostre centre. Els alumnes de 3r d'ESO ho van descobrir el dilluns de matí, quan anaven a la Biblioteca a fer classe de Valencià.
Després de la sorpresa inicial, i que la nostra directora exclamara que açò no era un Bioparc, es va decidir reunir-los amb sa mare, una gata blanca que ronda per aquests carrers.
Finalment, alguns alumnes han decidit acollir-los a sa casa. Els agraïm que s'hagen interessat per aquests gatets i que ells i les seues famílies se'n facen càrrec. Com es pot veure a la foto, eren ben bonics.
A falta de saber els noms, que ja els publicarem, animem a tothom a acollir animal a casa, que per als xiquets sempre és una cosa molt interessant i divertida.
I és que ací no hi ha temps per avorrir-se...

divendres, 18 d’abril del 2008

VISITA AL “MUSEU PRÍNCEP FELIP” DE LOS ALUMNOS DE PRIMER CICLO DE PRIMARIA.

Ayer (9-4-08) fuimos a una excursión y nos lo pasamos muy bien. Conocimos al profesor Bombilla, que nos enseñó todos los planetas, nos lo pasamos muy bien.
Después vimos unos pollitos ¡que monos! Después pasamos al ESPAI DELS XIQUETS, y construimos una casa; fue muy divertido y emocionante.
Subimos a la primera planta en un ascensor donde cabíamos todos los niños de la clase ¡aun había más espacio!
También conocimos a la mascota del Museo que se llama PLUMITAS, acariciamos conejos, vimos peces extraños y también un dragón barbudo y loros enanos.

dimecres, 16 d’abril del 2008

D'excursió a "casa"


El passat dia 9 d’abril els alumnes de 1r d’ESO vam anar al Museu Comarcal de l’Horta Sud, a Torrent. Allí ens van ensenyar com era una casa antiga i com vivien els nostres avantpassats. Primer ens van explicar tot el que hi havia. Més tard vam veure un vídeo sobre els intruments que utilitzaven en el camp: I per últim, formàrem grups i férem unes quantes activitats sobre el que havíem aprés.
Va estar molt bé!

Paula Giménez, 1r d’ESO

Per cert, us informem que el museu regala cucs de seda de cara a aquesta primavera. No cal pagar res, així que animeu-vos a passar pel museu. Qui ha tingut cucs de seda a casa no ho oblida mai!

dimarts, 15 d’abril del 2008

Els de 4t d'ESO no vénen a classe?

Ja fa un parell de dies que els alumnes de 4t d'ESO no vénen a classe. De fet, no vénen perquè estan de viatge de final de curs!
Encara que encara no hem acabat el curs, els "majors" de l'escola han decidit anar-se'n ja al Pirineu, a passar un dies junts i a viure alguna aventura que altra (que prompte publicarem en aquest bloc, si es pot contar).
Pel que sembla, ja han tingut alguna aventura, ja que l'autobús que els havia de portar pareixia que l'havien tret d'un museu, i finalment aconseguiren altre autobús. Entre unes coses i altres, es veu que arribaren prou tard al destí, però que no es preocupe ningú, que algun pardalet ha dit que estan millor que volen.

Esperem que ho passen bé i aprofiten el temps!
Ja en tindreu més notícies la propera setmana. Segur que tenen moltes coses que contar...

Els animals, les plantes... i la boira del Penyagolosa





El dia 7 d’abril els alumnes de 4rt d’ESO del grup de Biologia realitzàrem una eixida escolar al Parc Natural del Penyagolosa. Viatjàrem en una furgoneta amb l’habilidosa conducció de Vicent, el nostre mestre de Valencià, i de copilot, Mariluz, la nostra mestra de Biologia (i al contrari de tornada).

Una vegada allí, després de dues hores de viatge, devoràrem els nostres entrepans a l’ermita de Sant Joan de Penyagolosa. Després, amb la panxa plena començàrem la nostra aventura. Durant un llarg però interessant passeig, cadascú explicava un aspecte concret de l’itinerari del Barranc de la Pegunta, microreserva de flora del Parc Natural de Penyagolosa.

Després de dues hores de camí pel boirós bosc arribàrem al Corralito i amb la furgoneta vam arribar a un xicotet mas per a dinar, el Mas de la Cambreta. No va sobrar res de menjar. Després de digerir un poc el dinar ens vam endinsar de nou a la boirosa natura per buscar flors de neu al Barranc de la Teixera. I les trobàrem! Però molt poquetes i un poquet pansides…

Per finalitzar la nostra aventura vam anar a vore una de les famoses neveres antigues -on guardaven neu- semblants a coves gegants. I, tot i estar a tocar del Cim del Penaygolosa, la boira no ens deixà veure res: ni el cim, ni els paisatges…

De la tornada poques coses recordem, ja que la son i el cansament s’apoderaren de nosaltres.

En resum: va ser un dia genial i recomanem a tot l’alumnat que visite el Parc del Penyagolosa, però millor un dia assolellat!!

Escrit pels futurs biòlegs de 4t d'ESO