dimecres, 10 de febrer del 2010

Viatge per la història de València

El passat dia 4 de febrer, la classe de 3r d’ESO vam anar d’excursió a València, per conèixer millor, sobretot, l’època barroca, a través de l’exposició de la Llum de les Imatges.
Allí primer anàrem a esmorzar a l’emblemàtica Plaça Redona, ja que arribàrem molt prompte. Després ens haguérem de dividir en dos grups per aprofitar més el temps. Aleshores un grup va anar al museu de l’Almoina i l’altre va anar a l’església de sant Martí. Després fou al revés.
A l’Almoina, visitàrem a les ruïnes romanes i, al mateix temps, vam conèixer com vivien els romans, com era la societat, com eren les estructures d’aquella època, etc.
Per altra banda, també vam descobrir que a sant Martí hi havia llibres i manuscrits de l’època del Regne de València, escrits en aquell moment per persones molt importants de la societat valenciana medieval, com per exemple Francesc Eiximenis, Jaume Roig o sant Vicent Ferrer. També, en visitar l’església, vam veure com era l’art barroc, encara que també es podien contemplar alguns aspectes de l’arquitectura gòtica i renaixentista, ja que aquest temple és molt antic.
Finalment vam visitar altres dues esglésies, sant Esteve i sant Joan de la Creu, on hi havia pintures, totes d’artistes barrocs, i de temàtica religiosa.
Encara que el temps no anava amb nosaltres (perquè va estar plovent tot el matí), aquesta eixida ha estat molt profitosa, educativa i, sobretot, interessant.