dimarts, 12 d’abril del 2016

A la lluna de Titaigües.



Els alumnes de 1r i 2n ESO vam realitzar una excursió els dies 6 i 7 a un poble prop de la muntanya anomenat Titaigües.
La primera activitat que vam fer va ser crear el nostre planisferi celeste, que s'utilitza per a conéixer la posició de les constel·lacions a qualsevol hora i dia de l'any. Jo, personalment, no m'aclarisc molt en utilitzar-ho.
Després vam anar al planetari a veure un vídeo sobre l'univers: les constel·lacions, com es va crear la Lluna...
Una altra activitat, ja tard, va ser veure a través d'un xicotet observatori el planeta Júpiter, cúmuls d'estreles i algunes constel·lacions i, per suposat, les estreles, que les podies veure mentre esperaves el teu torn per a veure a través del telescopi de l'observatori. Quan vam acabar aquesta activitat, vam anar un lloc tancat amb un xicotet telescopi on vam veure cúmuls oberts i globulars, galàxies, més constel·lacions i una altra vegada a Júpiter, per a comparar com es veia des del telescopi i l'observatori. Clarament, es veia millor des de l'observatori. La galàxia va ser molt difícil de veure, ja que es trobava de perfil, i no molts van aconseguir veure-la.
Quan acabàrem aquesta activitat, vam esperar-nos fins allà a les 2 de la nit per a veure els planetes Mart i Saturn. Mart es veia de molts colors, i Saturn es veia perfectament, fins i tot es podien observar els anells. I ja finalitzada l'activitat, vora les 3, ens en vam anar a dormir, ja que era tard i la gent tenia son, encara que jo no vaig aconseguir dormir en tota la nit.
L'endemà vam fer altres activitats: realitzar el nostre propi rellotge de sol, veure una curta pel·lícula al planetari sobre els canvis climàtics provocats per la contaminació i veure el Sol amb telescopis especials. I també ens van explicar coses sobre el Sol, com per exemple què ocorre quan 'mor', les seues capes, la seua superfície i fins i tot ens van ensenyar un vídeo sobre les radiacions solars.
Finalment, qui volia es va comprar alguns objectes de record, com una lluna, clauers d'estreles, planetes, etc. i tots brillen en la foscor.
I, bo, l'autobús va arribar, ens acomiadàrem dels monitors i ens en vam anar.
A mi m'ha agradat moltíssim aquesta excursió, ja que m'encanta l'astronomia, i he aprés coses que ni sabia que existien. Fins i tot he aprés una tècnica que es diu "Visió Indirecta" que usen els astrònoms per a poder veure alguna galàxia o alguna estrela difícil de trobar. M'haguera encantat veure Venus, perquè és el meu planeta favorit, però no va poder ser, i també podrien haver sigut dues nits, perquè se m'ha fet curtíssima. En fi, aquesta ha sigut, per a mi, la millor excursió que he fet fins ara, i, de veritat, la recomane.

Carla Moreno (2n d’ESO)