dilluns, 4 de juny del 2012

D'Arse a Sagunt

El passat dia 29 de maig, els alumnes de 3r d'ESO de Cultura Clásica i els de 4t de Llatí anàrem a visitar Sagunt. La nostra primera parada va ser un museu que es trobava el temple de Diana, que és la deessa de la caça. A més dins del museu vam poder veure part d'una antiga sinagoga jueva. Al mateix museu, els alumnes vam poder veure un vídeo que explicava l'origen del poble de Sagunt, que abans es deia Arse i va tindre una espècie d'aliança amb Roma.  Aníbal Barca va intentar fer-se amb la ciutat i van començar els problemes amb Roma. Roma va aconseguir fer-se amb la ciutat i a la fi la va romanitzar. Despres de visitar el museu de Diana, vam fer un passeig pels carrers de Sagunt i el nostre mestre José Antonio, que ens va fer de guia, ens va ensenyar els diferents barris jueus que hi havia a la ciutat. Després anàrem a fer una visita al Museu Arqueológic de Sagunt, al qual vérem difents figures que probablement eren dels déus de la llar (Lares, Manes i Penates) o aquestes figures eren utilitzades simplement per a fer peticions. A més, al mateix museu vam poder observar diferents joies i monedes i a més vérem els cànters que utilitzaven per a guardar les reserves del menjar i comerciar. En aquesta zona sobretot es conreava la tríada mediterrània (cereal, vinya i olivera). Abans de apujar al castell, vam fer una parada al Teatre Romà de Sagunt, el qual ha tingut una restauració molt polèmica. Ens van explicar la distribució del teatre i a més vam poder donar la nostra opinió sobre el que ens pareixia la restauració. Després vam continuar apujant fins al castell. La pujada se'ns va fer un poc costosa però a la fi arribàrem. Vam apujar a les restes del castell i vam veure el que abans era el fòrum o centre de la ciutat, que es troba dalt del castell. Des dalt del castell vam poder admirar l'explanada on Aníbal Barca va acampar. Dinàrem al castell i després de fer un breu descans baixàrem un poc per a, per últim, veure les tombes de l'antic cementeri jueu. Va ser una visita molt intensa, que ens va esgotar a tots, però en la qual varem aprendre moltes més coses d'una ciutat romana prou ben conservada i a més a la nostra comunitat.